KALENDARZ
Kalendarz roku szkolnego 2024_2025
PLAN DNIA
Przedział czasowy | Aktywności oraz działania dydaktyczno-opiekuńcza |
---|---|
7:00 – 8:15 | Schodzenie się dzieci. Czynności porządkowe i opiekuńcze, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna praca z dzieckiem zdolnym. Tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe. Kontakty z rodzicami. |
8:00 – 8:15 | Gimnastyka poranna. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
8:30 – 9:00 | I Śniadanie. |
10:00-10:15 | II Śniadanie (owoce/warzywa). |
9:00 – 11:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, religia, j. angielski. Gry i zabawy ruchowe. Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. |
11:20 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne. |
11:30 – 12:30 | Obiad. |
12:30 – 14:00 | Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Dzieci starsze - zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. |
13:00 – 15:30 | Zajęcia dodatkowe wg harmonogramu. |
13:45 – 14:00 | Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek. |
15:00 – 17:00 | Zabawy i gry dydaktyczne, ruchowe, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |